2015. július 17., péntek

English is easy 1. Geronimo Stilton English


Az angolt felnőttként tanultam 3. nyelvként, és nem volt könnyű eljutnom arra a szintre, ahol ma tartok. Könnyen kommunikálok angolul, de ez nem volt mindig így. Csak zárójelben jegyzem meg, az angol tanulást a mai napig nem hagytam abba...

Rengeteg idő, pénz és energia van abban, hogy ma nem jövök zavarba, ha egy külföldi megállít az utcán, vagy ha egy angol nyelvű oldalon szeretnék keresni valamit, esetleg külföldi weboldalról rendelnék, de még sorolhatnám. Rengeteg előnyöm származik abból, hogy értem, és beszélem ezt a nyelvet. Vannak persze hibáim, de ez nem zavar, ahogy azt a rengeteg nem anyanyelvi beszélőt sem szerte a világban, akik gátlásoktól mentesen használják - még ha olykor hibásan is - a nyelvet. 

Szerettem volna, ha a gyerekeimnek sem okoz gondot később, így egész korán 2 éves koruk körül (bár lehetett volna korábban is) kezdtük az "angolozást". Mivel ők még nem tudnak olvasni vagy könyvből "tanulni", ugyanúgy kezdtem velük az angolt, ahogy annak idején a magyart. Beszéltem hozzájuk angolul. A kezdeti "ellenállás" után ma már ők kérik minden nap, hogy játszunk, énekeljünk, nézzünk mesét - angolul. 

Ehhez a fajta otthoni angol "tanuláshoz" szeretnék ötleteket adni. Szerencsére rengeteg játék, segédanyag stb. ingyenesen is elérhető az interneten. Egyedül az angol nyelvű gyerek könyveket rendelem külföldi weboldalról, mert ezekből viszonylag kicsi itthon a választék. 

A legfontosabb, ha ebbe belevágunk, hogy építsük be a gyerekek napi/heti rendjébe a rendszeres angol foglalkozásokat. Ez lehet napi 5-10 perc is először, a lényeg, hogy rendszeresen foglalkozzunk vele. Én heti egy alkalommal angol nyelvű játszó csoportba is beírattam a gyerekeket, akik aznap nem mennek oviba. Fontosnak tartottam, hogy ne csak tőlem hallják az angolt, hanem lássák, hogy mások is beszélnek angolul. Mivel nem angol anyanyelvi környezetben élnek, hanem magyarban, fontos, hogy minél több inger érje őket angolul is. Ha erre nincs lehetőségetek, esetleg össze lehet fogni más hasonló érdeklődésű anyukákkal, és minden héten másnál "szervezni" kis játszócsoportot, ahol Ti is angolul beszélhettek egymással, így ez nektek is kitűnő gyakorlási lehetőség. 

Az itthon beszerezhető segédanyagok közül szeretnék bemutatni egy sorozatot.



Mivel a gyerekeim szeretik a Geronimo Stilton könyveket, néhány hete beszereztem nekik az Alexandra könyváruházban próbaképpen két angol nyelvoktató füzetet. Ezek akkor épp akciósak voltak, ha jól emlékszem 650 Ft volt darabja (a teljes ára 950 Ft/db, de ennél kedvezőbb áron is beszerezhető - lásd a könyvajánló című írásomban - ) A sorozatból nem csak ez a kettő kapható, a megvásárolható részeket megtaláljátok az Alexandra könyváruház oldalán. 



Jó angolozást - Ötletekkel, ajánlóval még jelentkezem!

Fotók: Saját




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése