2015. augusztus 28., péntek

English is Easy 7. Nem lehet elég korán kezdeni!

Sajnos a két naggyal viszonylag későn (2 éves koruk körül) kezdtem az angolozást a kicsinél viszont úgy döntöttem, hogy kipróbálok egy számomra is új módszert. No nem én találtam ám fel a spanyol viaszt, de el sem tudtam képzelni hogy ez működik. Márpedig működik, mert nap mint nap látom a kicsi lányomon...Mióta megszületett csak angolul beszélek hozzá. 
Ez eleinte nagyon furcsa volt, de most 15 hónap után az a furcsa, ha véletlenül magyarul szólok hozzá. Furcsa neki is, nekem is...Fogalmam sincs mennyit ért abból, amit mondok neki, de az egyszerű angol instrukciókat követi. 
Itt olyanokra gondolok például, hogy "Sit down" - Ülj le! vagy "Stand up! - Állj fel! de a "Clap your little hands" hallatán is lelkesen tapsolni kezd. Ha elköszöntünk valakitől, mindig mondtam neki, hogy "Wave bye-bye" - és integetett. Mondani viszont eddig nem mondott semmit sem. A legnagyobb meglepetés akkor ért, mikor néhány napja lelkesen elkezdte mondogatni mindenkinek, hogy "Bye-bye" - annyira furcsa egy ilyen kicsi (15 hónapos) baba szájából angol szót hallani, ugyanakkor megerősített abban, hogy igenis érdemes tovább csinálni, amit elkezdtünk :)

Boldog vagyok, hogy ha már jól beszélek néhány idegen nyelven átadhatom ezt a gyerekeimnek. Nekik már természetes, hogy angol meséket nézünk, angol dalokat hallgatunk vagy olvasunk. Az is, hogy a világon az emberek különböző nyelveken beszélnek. Örülök, hogy kicsi korban kezdtük, és nem lesz már nehéz nekik. A kicsik nagyon szívesen tanulják, hiszen játéknak fogják fel az egészet. Nem tanulunk nyelvtant, mégis jól használják pl. a többes számot vagy a múlt időt. Ez pedig olyan előny lesz a későbbiekben, ami "megfizethetetlen". Elkezdeni pedig bármikor el lehet...de jobb minél előbb :)

Szép estét mindenkinek és ne feledjétek, holnap Gombócfesztivál! Link: Gombócfesztivál


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése